Alennettuja avokkaita & Flyflot merkin edullisia nilkkureita viikon uutuutena
Tällä viikolla olemme auki ti 10-18, ke 10-19, to 10-16, pe suljettu, la 10-16 ja su 12-16
Eli usein kysytyt kysymykset...
Miten usein toimitatte?
Verkkokaupan tuotteet ovat myymälän varastossa ja niitä postitetaan lähes päivittäin, vähintään 2 krt viikossa.
Miten palautus toimii?
Verkkokaupasta ostetut käyttämättömät kengät voi palauttaa 14 päivän sisällä. Paketin mukana tulee aina tarra, jota voi käyttää palauttamiseen. Kun tuo tarra on liimattu paketin kylkeen niin postin tai matkahuollon tulee vain rekisteröidä paketti ja se palautuu meille. Käsittelemme palautukset ja hyvitämme ne Klarnan kautta mahdollisimman pian siitä kun ne ovat palautuneet meille. Käsittelykulu palautuksille on 8 eur. Käsittelykulua ei veloiteta, jos kengät palautetaan asiakkaan toimesta myymälään.
Myymälästä ostetuille normaalihintaisille käyttämättömille tuotteille annamme 7 päivän vaihto-tai palautusoikeuden kuittia vastaan.
Saako verkkokaupan kenkiä sovittaa myymälässä?
Kyllä saa. Kannattaa vaan varautua hieman odottamaan, jotta myyjä ehtii hakea kengät varastosta. Halutessaan voi myös ottaa etukäteen yhteyttä meihin, jotta voimme varata kengät sovitukseen valmiiksi. Jos kengät ovat sitten mieluisat, kengät voi ostaa suoraan myymälästä.
Näin kivat kengät facebook kuvissa, mutta niitä ei löydy verkkokaupasta?
Verkkokaupassa on vain pieni osa myymälän yli tuhannen kengän valikoimasta. Voimme kyllä postittaa facebook kuvista bongattuja kenkiä, mutta kuvatut tuotteet ovat aina ensin yhden päivän vain myymälässä myynnissä. Jos kuvatut löytyvät vielä tuon päivän jälkeen, annamme tilitiedot johon kengät voi maksaa. (samat toimituskulut ja palautusehdot yms. kuin verkkokaupassa) Kun kengät on maksettu, tarvitsemme vielä osoitteesi, puhelinnumeron, sähköpostiosoitteen ja haluamasi Matkahuollon noutopisteen niin, postitamme ne. Ota siis tällaisessa tapauksessa yhteyttä vaikka facebookin yksityisviestillä.
Voinko varata facebookiin kuvatut kengät?
Voimme varata verkkokaupassa olevia tuotteita. Jos olet kiinnostunut facebookiin kuvatuista myymälän tuotteista, emme valitettavasti voi ottaa varauksia niistä ensimmäisen myyntipäivän aikana. Myymiämme tuotteita ei ole useimmiten kuin yksi pari ja jos ottaisimme niitä varaukseen, myymälään tulevat joutuisivat pettymään. Kun tuotteet ovat olleet jo yhden päivän myynnissä, voimme ottaa varauksia vastaan mutta vain muutamaksi päiväksi.
Etsin tietynlaisia/merkkisiä kenkiä, löytyykö teiltä?
Kaikki kengät eivät ole kerralla esillä, eikä niitä kaikkia ole kuvattu verkkokauppaan tai facebookiin. Voit laittaa tiedusteluja meille, josko varastoistamme löytyisi etsimäsi malli. Postitamme tai varaamme näitä sovitukseen mieluusti.
Miksi olette maanantain ja tiistain kiinni?
Alkuviikosta laitamme aina uutuuksia esille ja järjestelemme/siivoamme myymälää. Ajoittain pidämme pidennettyjä viikkoja ja voimme olla myös sunnuntaina tai tiistaina auki. Näistä ilmoitetaan erikseen sähköpostilistalla ja sosiaalisessa mediassa.
Löytyykö kengistä muita kokoja?
Myymme vain jalkineiden mallikappaleita. Koko kenkämaailma valmistaa ne tietynkokoisten komponenttien takia lähes aina vain kokoon 37 tai 4½. (Koko 4½ vastaa kokoa 37,5-38). 37 kokoisia näytteitä tekee mm. Tamaris, Rieker, Kmb ja 4½ kokoisia mm. Gabor, Ara, Högl. Kengistä ei valitettavasti ole kuin aina yhtä kokoa, mutta niiden mitoituksissa voi olla vaihtelua. Tämän vaihtelun takia emme valitettavasti voi laittaa kaikkia edustamiamme kenkämerkkejä verkkokauppaankaan. Esim. Kanna, Billibi ja Penelope - merkkien malleissa paljon eroja koossa. Jos vaan mahdollista suosittelemme tulemaan myymäläämme sovittamaan. Me myyjät autamme mielellämme löytämään juuri sinulle sopivat kengät todella laajasta valikoimastamme, jos kokosi on 36,5-38 koon väliltä. Aivan silloin tällöin myymälään voi tulla esim kokoa 39 tai 40, mutta se on harvinaista. Miesten kengät ovat meillä kokoa 41 ja 42, ja jotkin mallit näistä ovat unisex-tyyppisiä ja sopivat kyllä monelle naisellekin.
Mitä malliparit ovat?
Kaikki kenkätehtaat valmistavat mallipareja, jotta kauppojen sisäänostajat näkisivät millaisia malleja voisivat ostaa kauppoihinsa. Mallipareja esitellään joko myyntikonttoreissa tai messuilla ja jos ne herättävät sisäänostajissa kiinnostusta saattavat mallit tulla tuotantoon. Useimmiten mallipareista vain pieni osa päätyy tuotantoon ja eikä välttämättä edes siinä värissä missä se oli malliparina. Saattaa siis olla, että tuote jää uniikiksi yksittäiskappaleeksi. Mallipareissa myös testaillaan uusia lestejä, muotoja ja trendejä, joten ne ovat usein aikaansa edellä. Esim. Billibi, Kmb ja Högl ovat edelläkävijämerkkejä, joiden mallistosta bongaa trendejä muita ennen. Mallipareja ei käytetä muotinäytöksissä tai vastaavissa. Jos jollain sisäänostajalla on oikea koko saattaa hän kokeilla kenkää jalkaansa, mutta muuten tuotteet ovat käyttämättömiä. Kengät ovat siis ekologisia esittelykappaleita.
Mitä kenkien eri materiaalit ovat ja miten niitä hoidetaan?
Pintanahkakengät ovat hengittäviä, rasvaamalla tai plankkaamalla helposti huollettavia. Kestävä materiaali. Saa myös käyttää erilaisia suihkutettavia sprayta veden- ja lianhylkimisen lisäämiseksi, mutta rasvaus oleellinen hoidossa. Suosittelemme Woly shoe cream väritöntä. Nahkakengissä voi materiaalissa olla hieman pieniä kulumia tai naarmuja, koska ne ovat aitoja materiaaleja ja jopa eläimen vuoassa on ollut niitä. Nahkaa valmistetaan esim. lehmästä, peurasta tai siasta. Nahkakenkien väri tehdään parkitsemalla, osa valmistajista käyttää ei kromiperäisiä värejä, jotka ovat muita ekologisempia.
Mokka on nahkaa myös, mutta se kannattaa ehdottomasti käsitellä esim. wolyn 3X3 suihkeella veden ja -lianhylkimisen lisäämiseksi. Kevyt lika lähtee esim vanhalla pesusienellä. Myös mokkakivellä saa hyvin likatahrat rapsutettua pois. Oleellista, että hoito tehdään kengän ollessa kuiva. Itse olen käyttänyt puhdistukseen myös vanhaa tiskiharjaa.
Nupukki on harjattua pintanahkaa. Huolto kuten mokalla.
Lakeri on nahkaa, joka on päällystetty lakeripinnoitteella. Helppohoitoinen, lika vain pyyhitään pois rätillä. Lakeripinta tekee kengästä myös hieman veden kestävän, kun liukkaalta pinnalta vesi valuu pois. (ei silti tee nahka kengästä kumisaapasta) Ei saa käyttää mokkasprayta, koska siitä jää ruma kalvo kengän päälle. Suutareilta voi ostaa myös lakerinkiillotus ainetta.
Keinoaine on kangasta, joka on pinnoitettu muovilla tms. Keinoaine on edullista, helppohoitoista ja jonkin verran vettähylkivää. Huono puoli on ettei kenkä hengitä niin hyvin, jolloin esim. sisätiloissa pitkään käytettäessä kenkä voi tuntua kuumalta. Jos materiaali menee esim iskun takia rikki, ei sitä voi paikata kuten nahkaa jonka saa virheettömäksi esim plankilla. Keinoaine kengät voivat olla myös vegaanisia, jos myös kengän valmistuksessa käytetyt liimat ovat olleet ei eläinperäisiä. Keinoaineesta tehtyä kenkää ei kannata käsitellä suojasuihkeilla, koska niihin saattaa tulla ruma jälki. Jos käsittelet niitä jollain aineella, varmista sen sopivuus hoitoaineen ohjeesta ja testaa ensin pienelle alueelle.
Kangaskengät ovat helgittäviä ja niitä voi pestä saippuavedellä.
Nämä toimitusehdot ovat voimassa 23.3.2022 alkaen.
Korkkari37 on vuonna 2009 perustettu suomalainen perheyritys. Liike myy jalkinetehtaiden ja maahantuojien mallikappaleita täysi-ikäisille yksityishenkilöille yrityksen myymälässä Helsingin Alppilassa ja täällä verkkokaupassa. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron pl. lahjakortit. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Tuotteemme ovat jalkinetehtaiden tai maahantuojien mallikappaleita. Niissä voi olla pieniä kauneusvirheitä, mutta siksi ne ovat markkinahintaa edullisempia. Pyrimme valikoimaan nettikauppaan virheettömiä tuotteita, mutta esimerkiksi pohjissa voi olla tarroja tms. Myymälässämme Aleksis Kiven kadulla Helsingin Alppilassa löytyy yli tuhannen erilaisen kenkäparin valikoima, mutta vuodesta 2020 osa valikoimastamme löytyy myös verkkokaupasta.
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii 24.3.2022 alkaen Klarna yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Klarna näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Klarnalla on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Klarna Bank AB (publ). Sveavägen 46, 111 34 Stockholm. Organization number: 556737-0431
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.
Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:
verkkokauppa@korkkari37.fi tai puhelimitse 045-1078637
Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty. Postin noutopisteeseen toimituskulu on esimerkiksi 8,90, Matkahuollon 7,90. Yli 100 euron tilaukset toimitamme ilman toimituskuluja Matkahuollon kautta (posti 8,90) (pl. matkahuollon kotijakelu joka maksaa tilaussummasta riippumatta 13,90). Nouto myymälästämme on tietysti ilmainen. Nouto myymälästä ei ole mahdollinen liikkeen ollessa tauolla.
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.
Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista. Yleensä postitamme tilauksia noin 2 krt. vkossa.
Tuotteillamme on 14 päivän palautusoikeus. Palautuksesta veloitetaan 8 eur käsittelykulu. Käsittelykulua ei veloiteta, jos tuote/tuotteet palautetaan asiakkaan omasta toimesta suoraan myymäläämme. Mikäli alkuperäisen tilauksen arvo on ylittänyt 100 eur ja se on toimitettu ilman toimituskuluja, veloitetaan toimituskulu (7,90 Matkahuolto tai 8,90 eur Posti) palautuksen yhteydessä asiakkaalta, mikäli tilauksen arvo palautuksen jälkeen on alle 100 eur. Rahojen palautuessa esim. pankkitilille, voi palauttajana näkyä Klarna, joka toimii maksujen välittäjänämme. Jos tuote palautetaan myymälään onnistuu vaihto toiseen tuotteeseen helposti. Mikäli korvaavaa tuotetta ei löydy, hyvitys tapahtuu Klarna maksuvälittäjän kautta mahdollisimman pian samalle maksutavalle, jolla tuote on alunperin hankittu.
Lunastamaton paketti
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle. Korkkari ei vastaa kenkien kanta/korkolapuista tai mahdollisten korujen/solkien irtoamisesta. Muissa reklamaatioissa ota yhteyttä myymälään tai asiakaspalveluumme.